عواقب کمبود کار در کشاورزی مردم را در دراز مدت در کلان شهرها تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری آرانیوز، محمدجوادی عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی در خصوص اقدامات وزارت نیرو در خصوص استفاده از منابع آبی غیراستاندارد دشت های مرکزی و شرقی این کشور. به دلیل محدودیت آب: به دلیل خشکسالی مداوم، مشکلاتی پیش خواهد آمد و اگر به فکر مدیریت مصرف آب باشیم، قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: در برنامه پنجم و ششم آمده است که وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی باید به رسالت خود در بحث استفاده بهینه و بهینه از آب عمل کنند اما در برخی موارد نقش خود را به خوبی انجام نداده اند و این امر منجر به مشکلاتی شده است. و با مشکل مواجه هستیم

نماینده مردم داروب و زرین دشت در مجلس گفت: در بحث آب اعلام کردیم که از امکاناتی مانند آبیاری زیرزمینی، آبیاری نوین و … به منظور تولید و ذخیره منابع زیرزمینی استفاده شود.

عسگری تصریح کرد: در بودجه سال 1402 دولت را موظف کردیم که تمام درآمدهای سازمان جنگل ها و مراتع را برای طرح های آبخیزداری تامین کند، اما خوب عمل نکردند و گاهی اوقات عدم موفقیت منجر به مشکلاتی می شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: در برنامه هفتم آنچه از سوی دولت رسید ناقص بود و اکنون آن را تکمیل کرده ایم و معتقدیم با وجود اینکه بخش کشاورزی هزینه می کند، اما باید اجرا شود زیرا اگر بخواهیم به کشاورزی پایدار برسیم و امنیت غذایی ما به خطر نیفتد و مشکلات ما در بخش کشاورزی حل شود باید اجرا شود و دولت کمک کند و هزینه ها را بپذیرد تا کشاورزی ما رو به رشد باشد. و روند مطلوب، زیرا هر چه کمتر انجام شود تأثیر آن در آینده بیشتر بر مردم خواهد بود.

وی گفت: خاک های زیرزمینی مانند اسفنج است و با کشیدن آب، خاک خم می شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما این است که جزو اولین کشورهایی هستیم که غرق شدگی در کشورمان در حال افزایش است. کلانشهرهایی مانند اصفهان، شیراز و حتی تهران که از چاه های آنها استفاده می شود، نگران آینده خواهند بود.

عسگری افزود: فرونشست یک سانتی متری ساختمان، راه آهن، فرودگاه و… را با مشکل مواجه می کند ضمن اینکه به آب های زیرزمینی آسیب وارد می کند و دیگر آب وارد این مخازن نمی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: اگر بافت اسفنجی آب های زیرزمینی از بین برود، با هیچ علمی قابل احیا و احیا نیست، بنابراین باید مدیریت و برنامه ریزی زیادی انجام شود تا جلوگیری از انفجار. این اتفاقات می افتد

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما