آیا فروش نفت بدون دلار رویایی به نظر می رسد؟

بند 20- محسن قمصری مدیر سابق روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تغییر قیمت نفت به عوامل مختلفی مرتبط است، گفت: تغییر قیمت نفت علل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به تغییر قیمت نفت اشاره کرد. تغییرات تقاضا، عرضه و حمل و نقل هزینه های غیر از قبوض بازی در بازارهای نفت نیز عامل نوسان قیمت است، زیرا دلالان سعی می کنند قیمت را به سطح مطلوب برسانند و از افزایش و کاهش قیمت جلوگیری کنند.

این کارشناس بازار نفت ادامه داد: به همین دلیل ارزیابی قیمت نفت و تعیین عوامل تاثیرگذار ضروری است.

وی در خصوص فروش نفت به صورت غیر دلاری که در دستورالعمل اوپک گنجانده شده است، گفت: این موضوع قابل توضیح است، زیرا فروش نفت به صورت غیر دلاری ایده ای است که از سوی برخی شرکت های نفتی و نفتی درخواست شده است. کشورها چون در داخل هستند به دنبال نفت هستند. تا خودت را از اختاپوس دلاری جدا کنی

قمصری ادامه داد: برای انجام چنین اقدامی به زیرساخت هایی نیاز است که در حال حاضر وجود ندارد که مهمترین آن شاخص های تعیین قیمت است چرا که اکنون قیمت ها در بورس جهانی تعیین می شود و بورس های جهانی نفت نیز قیمت نفت را بر اساس دلار اعلام می کنند. .

به گفته مدیر سابق روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران، شاخص ها و شاخص ها بر اساس دلار است، بنابراین فروش نفت بدون دلار بسیار جاه طلبانه به نظر می رسد.

این کارشناس انرژی افزود: امکان دریافت وجوهی غیر از دلار وجود دارد، بسیاری از کشورها سال هاست که این رویه را دنبال می کنند و از محل فروش به ارزهایی غیر از دلار وجه دریافت می کنند اما با در نظر گرفتن قیمت نفت بر اساس شاخص ها و فرمول ها. عدد حاصل را به ارز دیگری تبدیل می کند و مبلغ را دریافت می کند.

قمصری در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط می توان گفت که فروش نفت دارای دو قسمت است که قسمت قیمت گذاری و تعیین ارزش است که اکنون بر اساس شاخص ها و شاخص ها بر اساس دلار است. بخش دیگر که انتقال است، این مبلغی است که بسیاری از کشورها سال‌هاست که به ارزهایی غیر از دلار می‌پذیرند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما