آیا فروش اپل واچ ممنوع می شود؟


آفتاب نیوز :

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده (ITC) حکم قبلی یک قاضی مبنی بر نقض پتنت شرکت فناوری پزشکی Masimo توسط دستگاه‌های اپل واچ را تایید کرد. اگرچه دستور ITC می تواند از عرضه مدل های اپل واچ جلوگیری کند، غول آیفون هنوز فرصتی برای اجتناب از آن دارد.

به گفته دیجیاتو، ماسیمو در سال 2021 از اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراعات مربوط به “پایش اکسیژن خون بر اساس نور” شکایت کرد. این ویژگی برای اولین بار در ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 استفاده شد و مدل های 2023 از جمله اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 همچنان دارای حسگر اکسیژن خون هستند.

پرونده Masimo عمدتاً بر روی Apple Watch Series 6 متمرکز است که سازنده آیفون پس از عرضه جانشین جدید خود در سال 2021 از تولید آن منصرف خواهد شد. به گزارش رویترز، اگرچه ITC ادعا کرده است که اپل پتنت های این شرکت را نقض کرده است، اما مشخص نیست که آیا این ممنوعیت احتمالی شامل دستگاه های جدید نیز می شود یا خیر.

نظر دو شرکت در مورد حکم مربوط به فناوری اپل واچ

جو کیانی، مدیرعامل ماسیمو در ایران، در یک پست وبلاگی نوشت: «حکم امروز USITC پیام قدرتمندی است مبنی بر اینکه حتی بزرگترین شرکت جهان هم فراتر از قانون نیست».

سخنگوی اپل همچنین به رویترز توضیح داد: ماسیمو به اشتباه سعی می کند از ITC استفاده کند تا یک محصول بالقوه نجات دهنده زندگی را از دسترس میلیون ها مشتری آمریکایی حذف کند و راه را برای ساعتی با مدل اپل واچ هموار کند. اگرچه تصمیم امروز تأثیر فوری بر فروش اپل واچ ندارد، ما معتقدیم که باید لغو شود و در دادگاه تجدید نظر ادامه خواهد یافت.»

کاخ سفید و دولت بایدن اکنون 60 روز فرصت دارند تا تصمیم نهایی در مورد ممنوعیت فروش اپل واچ را اعلام کنند. با این حال، اپل همچنان می تواند به دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال شکایت کند. معامله با Masimo یا حذف این ویژگی از طریق به روز رسانی نرم افزاری از دیگر روش های موجود برای این شرکت 2.6 تریلیون دلاری است.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما