آمریکا از اینستاگرام شکایت کرد


آفتاب نیوز :

دادستان های کل 33 ایالت، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، شکایت کرده اند که متا، که فیس بوک را نیز اداره می کند، بارها مردم را در مورد خطرات پلتفرم های خود گمراه کرده و آگاهانه کودکان و نوجوانان را به رسانه های اجتماعی اعتیاد آور فریب داده است.

بر اساس شکایتی که در دادگاه فدرال در اوکلند، کالیفرنیا ارائه شده است، متا از فناوری قدرتمند و بی‌سابقه‌ای برای استخدام، جذب و در نهایت به دام انداختن جوانان و نوجوانان برای کسب سود استفاده کرده است.

کودکان مدت‌هاست که گروهی جذاب برای کسب‌وکارهایی بوده‌اند که امیدوارند آن‌ها را به‌عنوان مصرف‌کننده‌های تاثیرگذار درگیر کنند و وفاداری به برند را ایجاد کنند.

برای متتا، مصرف‌کنندگان جوان‌تر می‌توانند به جذب تبلیغ‌کنندگان بیشتری کمک کنند که امیدوارند بچه‌ها وقتی بزرگ شدند محصولاتشان را بخرند.

اما ایالت ها می گویند مطالعات استفاده کودکان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با افسردگی، اضطراب، بی خوابی، تداخل در تحصیل و زندگی روزمره و بسیاری از پیامدهای منفی دیگر مرتبط می دانند.

متا در پاسخ به این شکایت ابراز ناامیدی کرد. به گفته این شرکت، دادستان کل به جای کار موثر با شرکت‌های سراسر صنعت برای ایجاد استانداردهای روشن و مناسب سن برای برنامه‌های مورد استفاده نوجوانان، این کار را انجام داد.

هشت ایالت دیگر ایالات متحده و واشنگتن روز سه شنبه شکایت های مشابهی را علیه متا تنظیم کردند و تعداد کل نهادهایی که به دنبال اقدام علیه این شرکت بودند به 42 نفر رسید.

سهام متا در معاملات نزدک 0.6 درصد سقوط کرد. این شکایت آخرین مورد از یک سری اقدامات قانونی علیه شرکت های رسانه های اجتماعی به نمایندگی از کودکان و نوجوانان است. متا، تیک تاک و یوتیوب تاکنون با صدها شکایت از سوی کودکان و مدارس در مورد اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی مواجه شده‌اند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در گذشته از مدیریت محتوای شرکت دفاع کرده است که برخی از منتقدان آن را مضر می‌دانند. او در اکتبر 2021 در صفحه فیس بوک خود نوشت: در قلب این اتهامات این ایده وجود دارد که ما سود را بر ایمنی و سلامت روان ترجیح می دهیم، اما این درست نیست.

به گزارش رویترز، در مورد دوم، متا ممکن است برای هر نقض قوانین مختلف ایالتی بین 1000 تا 50000 دلار جریمه شود. با توجه به اینکه میلیون ها کودک و نوجوان از اینستاگرام استفاده می کنند، این جریمه می تواند به سرعت به میلیون ها دلار برسد.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما