تعداد زیادی از مطالعات، در سراسر جهان، عدم تطابق بین ویژگیهای آنتروپومتری دانشآموزان و ابعاد مبلمان کلاس را نشان دادهاند.
به عنوان مثال، Panagiotopoulou و همکاران. گزارش داد که صندلی پلاستیکی سلطنتی در کلاس خیلی بلند و خیلی عمیق هستند. میزها نیز برای دانش آموزان بسیار بلند هستند.
گووالی و بودولوس دریافتند که ارتفاع میز و صندلی برای اکثر کودکان بزرگتر از حد مجاز است .در ایران، مطالعات همچنین عدم تطابق بین ابعاد بدن دانشآموزان و صندلیها و میزهای کلاس را نشان دادهاند.
در مطالعهای که توسط زارعی و همکاران انجام شد. ابعاد صندلی پلاستیکی اداری و ابعاد دانش آموزان فقط در پارامترهای طول میز مطابقت دارند.

بیات کشکولی و ناظریان گزارش کردند که ابعاد صندلی ها بیشتر از حد قابل قبول برای اکثر دانشجویان است.
مطالعات دیگر عدم تطابق بین ویژگیهای صندلی پلاستیکی ترک موجود و ابعاد آنتروپومتریک دانشآموزان را نشان داد اگرچه مطالعات زیادی در سطح جهان وجود دارد که در آن مبلمان کلاسی برای دانشجویان طراحی و ساخته شده است، اما مطالعات کمی در زمینه طراحی مبلمان برای دانشگاه های ایران انجام شده است.
خانم و همکاران طراحی صندلی پلاستیکی ویلایی برای تنظیمات کلاس درس بر اساس داده های آنتروپومتریک دانشجویان مقطع کارشناسی و موک داد و الانصاری مبلمان مدرسه ارگونومیک را برای دانش آموزان بحرینی طراحی کردند.
در برخی از مطالعات، محققان صندلی ها و مبلمان ارگونومیک را برای دانشجویان دانشگاه در سریلانکا و هند طراحی کردند اویوول و همکاران مبلمان کلاسی ارگونومیک و قابل تنظیم برای کلاس اولی ها در یک مدرسه ابتدایی.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.