همانطور که از نام آن پیداست، روغن موتور lf جزء ضروری موتور شما است. با کاهش اصطکاک بین قسمت های مختلف آن، سایش آن را کاهش می دهد. همچنین تمیزی و آب بندی موتور را تضمین می کند و از خوردگی آن جلوگیری می کند.
آخرین اما نه کماهمیت، این امکان را به موتور میدهد که با گردش در داخل آن خنک شود: بدون روغن، موتور میتواند به دمای 400 درجه سانتیگراد برسد!
به همین دلیل دانستن ویژگی های هر نوع روغن مهم است تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید و به موتور خود آسیب نرسانید.
روغن موتور سه خانواده اصلی دارد: معدنی، مصنوعی یا نیمه مصنوعی.
روغن معدنی از نظر اجزای آن طبیعی ترین است: از نفت خام تصفیه شده به دست می آید. این اولین وسیله ای بود که در وسایل نقلیه قدیمی استفاده شد: در ابتدا آن را monograde می نامیدند، یعنی فقط یک شاخص ویسکوزیته داشت.
این یک مشکل ایجاد کرد زیرا یک روغن تکگرید تفاوتهای بسیار زیادی بین ویسکوزیته سرد و ویسکوزیته گرم دارد: بنابراین یا خیلی غلیظ است یا خیلی سیال. به همین دلیل روغن monograde برای رانندگی در تمام فصول مناسب نبود.
امروزه روغن معدنی با مواد افزودنی غنی شده است که کاهش این تفاوت را ممکن می سازد، اما در مقایسه با روغن مصنوعی از کیفیت پایین تری برخوردار است. مزیت اصلی آن قیمت آن است، زیرا بسیار ارزان تر از روغن مصنوعی یا نیمه مصنوعی است.
اگر وسیله نقلیه شما دارای موتور بسیار قدیمی است، استفاده از روغن موتور معدنی ضروری است: در واقع، موتور قدیمی برای روغن مصنوعی مناسب نیست و ممکن است آسیب ببیند.
روغن مصنوعی منشا شیمیایی دارد. از مواد افزودنی متعددی تشکیل شده است که اثربخشی آن را در نقاط مختلف افزایش می دهد. به همین دلیل موثرترین و ماندگارترین نوع روغن است.
روغن مصنوعی تفاوت بسیار کمی بین ویسکوزیته سرد و ویسکوزیته گرم دارد که به آن اجازه می دهد در هنگام شروع سرد به اندازه کافی سیال و در هنگام گردش در داخل موتور به اندازه کافی چسبناک در گرما باشد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.