استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟ نکات مهم طراحی استراتژی لینک سازی

سایت هایی با محتوای کم و ناقص سایت هایی نیستند که مردم بخاطر ان لینک بدهند و از دید گوگل این کار تقلب محسوب میشود و نتیج مخرب و منفی رویت سایت شما میگذارد . لینک سازی خارجی به دو دسته مصنوعی (دستی) و  طبیعی تقسیم بندی میشود . این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های… اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید.

شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک‌ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیتتان باشید. البته سایت‌هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند؛ اما اگر قصد دارید این گونه سایت‌ها را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است از بالا بودن امتیازشان مطمئن باشید. هر چقدر برند شما بیشتر رشد کند، افراد بیشتری خود به خود شما را لینک می‌کنند.

نوشتن پست مهمان
می‌توانید برای یک سایت مناسب، محتوای متنی با کیفیت بنویسید و در آن به یک یا چند صفحه‌ی سایت خود لینک بدهید. تعریف لینک سازی خارجی با تعریف لینک خارجی یا External Link گره خورده است. درصورتی‌که ‌سایتی به یکی از صفحات سایت شما لینک بدهد یا برعکس؛ به آن لینک، خارجی گفته می‌شود. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید. جدا از تعریف بالا دو سبک متفاوت دیگر لینک‌سازی خارجی نیز وجود دارد که از آن به عنوان لینک بیلدینگ خارجی طبیعی و دستی یاد می‌شود، در ادامه به صورت کامل با جزئیات این دو روش فرایند لینک‌سازی آشنا خواهیدشد. اگر به تازگی با دنیای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت آشنا شده باشید، احتمالا عبارت لینک سازی خارجی یا همان External Link Building برای شما عجیب و غریب بوده و علاقه‌مند باشید تا به صورت دقیق‌تر با مفهوم آن آشنا شوید.

متخصصان سئو، استراتژی لینکسازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند. اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید. به طور کلی، لینک خارجی، لینکی است که به هر دامنه‌ای غیر از دامنۀ اصلی وب‌سایت لینک‌دهنده اشاره می‌کند. هرچقدر این لینک‌های دریافتی باکیفیت‌تر باشند، اعتبار و سئو سایت شما بهبود بیشتری می‌یابد.

اگر میخواهید لینک سازی حرفه ای و تخصصی یاد بگیرید و برای وبسایت خود بکلینک های با کیفیت دریافت کنید حتما فیلم زیر را ببینید. پس در صفحات وب بحث لینک دادن به مطالب مشابه را باید خیلی جدی بگیریم و نباید از انها خیلی راحت بگذریم . هرچند این صفحات خروج شما کمتر باشد وبسایت شما برای گوگل محبوب تر میشود با استفاده از این روش لینک دادن به مطالب مشابه بر روی کلمات مشابه و هم خانواده بن بست ها را از سایت خود حذف کنید . به این نکته توجه کنید که هر کلمه کلیدی باید دارای یک صفحه ی هدف مند و صفحه ی جدا باشد که با این کار به گوگل نشان میدهید که سایت به صورت تخصصی بر روی کلمه ی کلیدی شما  ساخته شده است و در حال فعالیت میباشد . لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند. بسیاری از سایت ها در کنار سایت اصلی خود دارای وبلاگ هایی هم هستند.

پیوند به وبسایت‌های خارجی تا زمانی که محتوای مربوطه را از سایت‌های معتبر به آن‌ها پیوند می‌دهید، به صفحه شما آسیب نمی‌رساند. این در حالی است که پیوند خارجی اگر به صفحات محبوب و مرتبط که دارای رتبه بالا و مربوط به محتوای صفحه وب شما هستند مرتبط باشد، ارزشمندتر است. اما به هر حال استفاده به صورت خلاصه‌ از پست‌های دیگر، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است. در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند.

اینکه کمیت و کیفیت بک لینک های رقیب چگونه است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما باید سعی کنیم که از لحاظ لینک سازی از رقبای خود جلو بیفتیم و بهترین استراتژی لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم. این کار با ابزارهای مختفی قابل بررسی است که در این جا به چند تا از آن ها اشاره میکنیم.

استفاده از هر مهارتی مزایای خاص خود را دارد که سبب استقبال بیشتر و روزافزون از آن می‌شود. ساخت لینک خارجی برای یک سایت نیز دارای مزایای خاص خود بوده که می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کننده خوبی برای مقصود مورد نظر باشد. لینک سازی به شکل خارجی راهی است که با استفاده از آن یک سایت به دیگر سایت‌ها و مخاطبان دیگر سایت‌ها شناسانده می‌شود. لینک‌های طبیعی همان لینک‌هایی هستند که به شکل طبیعی و با برنامه‌ریزی کامل ساخته می‌شوند. لینک‌هایی که قرار است تا موثر واقع شده و نتیجه مناسب را به ارمغان بیاورند. ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم.

اگر یکتانت در یکی از مقالاتش به یکی از صفحات شما (مثلا aaa.com/something) لینک بدهد، شما یک لینک خارجی از یکتانت گرفته‌اید. یا به عنوان مثالی دیگر، تمام منابعی که ما در انتهای مقالاتمان ذکر می‌کنیم، برای سایت‌های منبع، external link محسوب می‌شوند. به شرطی که اصول لینک سازی خارجی به‌درستی رعایت شوند، این تکنیک، تاثیرات مثبت فراوانی بر سئو، نرخ کلیک و رونق کسب‌وکار شما خواهد داشت.

برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. بنابراین لینک سازی خارجی همچنان یکی از مهمترین اولویت های سئو است. لینک سازی خارجی (External Link) فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات سئو است. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینکسازی خارجی می‌نامند. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند.

کیفیت بک‌لینک‌هاقبل از لینک سازی خارجی باید کیفیت ‌لینک‌های خارجی که یک سایت روی محتوای خود قرار داده است را بررسی کنید. برای این منظور با استفاده از آنالیز بک‌لینک می‌توانید از فالو و نوفالو بودن آن‌ها، اسپم نبودن و طبیعی بودن آنها آگاه شوید. به‌طورکلی، هر روش لینک‌سازی که از تلاش برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل خودداری کرده و در عوض، بیشتر بر بهبود تجربه کاربر متمرکز شود، می‌تواند یک استراتژی لینک سازی خارجی کلاه‌ سفید محسوب شود.

یعنی شما توانایی ایجاد بک لینک در صفحات پرسش و پاسخ را خواهید داشت. این بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را بالا می برند و رتبه شما را در صفحات گوگل بالا می برند. هنگام ایجاد لینک خارجی در نظر گرفتن چندین فاکتور بسیار حیاتی می باشد که به شما در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی صفحه نتیجه کمک می کند. در لینک سازی خارجی با استفاده از رپورتاژ آگهی در قالب ارائه اطلاعات مفید و کار آمد درج لینک نیز صورت می گیرد. یکی از کار هایی که رقبای شما برای پنالتی کردن سایت شما می کنند استفاده از لینک سازی خارجی در سایت های مختلف با نام سایت شما است. این لینک سازی به صورت کاملا غیر اصولی و با کلمات و موضوعاتی انجام میشود که باعث حساسیت گوگل نسبت به شما شود.

برای اینکه به صورت دقیق‌تر با مفهوم چیستی لینک سازی خارجی آشنا شوید، بهتر است در ابتدا به سراغ انواع روش‌های لینک بیلدینگ خارجی برویم. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد. بسیاری از حوزه‌ها، دارای فروم‌ها و انجمن‌های آنلاینی هستند که به صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز می‌کنند. این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید.

لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟

در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم، مشخص می شود. سئو مبحث بسیار پیچیده‌ای است و باید برای رسیدن به لینک اول نموادر موتور جستجوی گوگل، تمام موارد را به درستی رعایت کنید. یکی از این موارد مهم بحث لینک سازی و به خصوص لینک سازی خارجی است.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها لینک سازی خارجی است که زیرمجموعه سئوی خارجی قرار می‌گیرد. این تکنیک، درواقع، منابع ترافیک شما را از حد موتورهای جستجو فراتر برده و با توجه به اعتباری که وب‌سایت میزبان یا مرجع دارد، بر قدرت دامنه و صفحه شما نیز اثرگذار است. استفاده به‌اندازه از لینک خارجییکی از مهم‌ترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینک‌ها در یک محتواست.

مثلا در صورتی که ۱۰ مطلب را با این کلمه کلیدی سئو کنید، گوگل دچار سردرگمی شده و برای نمایش صفحه هدف دچار گمراهی می‌شود. به همین دلیل لینک سازی باید با دقت و با صرف زمان زیادی انجام گیرد تا با گذشت زمان تاثیر آن نتیجه بخش باشد. لینک سازی مدت‌ زیادی است که به عنوان اصلی‌ترین پایه تاکتیک‌ های سئو در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قوانین ساخت لینک در طی سال‌ها با بروزرسانی الگوریتم‌ های گوگل در حال تغییر هستند.

  • در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد.
  • در قسمت کامنت ها، در پست های مهمان و یا اگر نویسنده موفقی در ویکی پدیا باشید می توانید لینک های خود را در آنجا قرار دهید تا ترافیک بیشتری از کاربران را به سمت صفحه خود هدایت کنید.
  • چه کارهایی انجام دهیم تا برند ما قبل از رقبا تشخیص داده شود؟ این مقاله را بخوانید تا با ۱۱…
  • در لینک سازی طبیعی هرگاه لینک سازی به صورت طبیعی باشد یعنی خودمان لینک سازی نکنیم بلکه یک سایت لینک ما را درون سایت خودش بگزارد را لینک سازی طبیعی گویند .
  • ۲- سعی کنید لینک سازی خارجی را حتماً در سایت های مرتبط انجام دهید.

لینک‌ سازی خارجی در نظرات و خدمات ثبت‌ نام خودکار معمولا بی‌ربط هستند و می‌توانند باعث ایجاد اسپم شوند. تعداد لینک‌ سازی خارجی مهم است اما ارزش آن‌ها از نظر مورد قبلی نسبی است. شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند. با استفاده از وبلاگ، محتواهای خود را از راه‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید. با استفاده از وبلاگ امکان اشتراک گذاری محتواهای آموزشی شما بالا می‌رود و بیشتر دیده می‌شوید.

همانطور که از نامش پیداست به لینک سازی که به صورت طبیعی انجام شود و ما دخالتی در فرآیند انجام آن نداشته باشیم لینک سازی طبیعی گفته میشود. هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند. در صورتیکه هر بخش از این 25 فاکتور سئو بک لینک را کامل متوجه نشدید میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان بکنیم. این بخش از لینک سازی یکی از کاملترین چک لیست بک لینک میباشد و در صورتیکه طبق این 25 مورد در لینک سازی های خود استفاده کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید و قطعا بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که از لینک‌های خود به طور طبیعی استفاده کنید، بنابراین باید از تکرارهای غیر ضروری و درج اجباری اجتناب شود.

اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم. لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. هدف هر ابزار آنالیز بک‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند.

در این میان و پس از ساخت بک لینک، ممکن است تا بک لینک شما در یک وب سایت نامعتبر قرار گیرد. این موضوع می‌تواند بر روی بک لینک شما و در نتیجه سایتتان تاثیر معکوس گذاشته و نتایج منفی را برای شما به ارمغان آورد. از همین رو برای اینکه بتوانید استفاده مفیدی را از بک لینک خود داشته باشید، نیاز به مراقبت از آن دارید. در این مقاله و در ادامه قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم.

شما در قسمت نظرات و کامنت ها می توانید به صورت طبیعی به محتوای خود لینک بدهید. انجمن به یکسری از سایت هایی گفته میشود که اصولا کاربران به صورت پرسش و پاسخ به سوال های هم پاسخ می دهند و یا در مورد موضوعی به بحث می پردازند. لینک سازی خود را در یک ساعت مشخص و یا فاصله زمانی مشخص انجام ندهید. برای مثال اگر شما در صبح فرآیند لینک سازی را انجام داده اید دفعه بعدی این کار را در شب انجام بدهید و در روز های بعدی ساعت های آن را تغییر دهید. برای لینک سازی خود برنامه ریزی داشته باشید.در روز بیشتر از 2 بار لینک سازی انجام ندهید. لینک سازی بیش از حد در یک روز برای گوگل مشکوک است و باعث جریمه شدن شما خواهد شد.

تنوع در مکان لینک ها

لینک خارجی در واقع هایپرلینکی است که دامنه‌های غیر از منبع داخلی را هدف قرار می‌دهد. برای مثال اگر سایت دیگری به وب‌سایت شما لینک دهد، به آن لینک خارجی گفته می‌شود. همچنین اگر شما هم در سایت‌تان به یک وب‌سایت دیگر لینک بدهید، باز هم می‌توان آن را لینک خارجی در نظر گرفت.

با لینک سازی خارجی با کیفیت و اضافه کردن لینک وب سایت‌های قابل اعتماد و مفید به صفحات سایت خود، شما اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید. لینک‌های کم کیفیت و اسپم‌ها می‌توانند به سئوی سایت شما ضرر بزنند. لینک کردن دیگر وب سایت‌ها تا زمانی مفید است که محتوایی که به آن ارجاع می‌دهید مرتبط با محتوای شما باشد و متعلق به سایت‌های معتبر باشد. در آموزش لینک سازی خارجی بهتر است به تاثیر این روش هم اشاره‌ای داشته باشیم. این روش موجب می‌شود که شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. همچنین اگر محتوای باکیفیتی تولید کنید، قطعا سایت‌های دیگر از مقاله شما به عنوان منبع استفاده می‌کنند.

  • پس در سئو و بهینه سازی وبسایت بحث لینک سازی داخلی و خارجی را جدی بگیرید.
  • بااین‌حال، سعی کنید طول انکرتکست به جمله نرسد؛ بهترین کلمات برای استفاده به‌عنوان انکرتکست، کلمات کلیدی محتوای مقصد به شکل‌های مختلف است.
  • اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید.
  • همان‌طور که در این مقاله گفتیم، توجه به اصول لینک سازی خارجی مانند اعتبار وب‌سایت میزبان یا مرجع و ارتباط آن با ‌سایت شما، استفاده از انکرتکست‌های درست و … از عوامل موفقیت در این کار هستند.

همچنین بر اساس بررسی‌های ‌سایت searchenginejournal هر بک‌لینک به‌طور متوسط، بین 3 تا ۱۲ ماه اثر خود را خواهد گذاشت. این بازه، بسیار وسیع است و درواقع به عوامل متعددی مانند کیفیت بک‌لینک، قدرت صفحات و سایت‌ها، نحوه لینک سازی خارجی، موضوع و … بستگی دارد. توجه به ارتباط موضوعی دو محتواوجود ارتباط موضوعی بین صفحه مبدا و مقصد اصل مشترک در همه روش‌های لینک‌ سازی خارجی است.

مزایای استفاده از لینک سازی خارجی برای سایت

تسلط بر این فرآیند بهینه سازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما مطمئن باشید که تلاش شما ارزش خواهد داشت. در واقع شما با لینک‌ سازی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهید. از طرف دیگر لینک‌های خارجی وب سایت‌ها، که گاهی به آن‌ها outbound links نیز گفته می‌شوند، باعث اعتبار بیشتر سایت شما می‌شوند زیرا ثابت می‌کنند که محتوای شما با ارزش است. لینک سازی خارجی راهی عالی برای ساختن ارتباط با دیگران در دنیای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ است.

لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. لینک سازی خارجی از ابتدای توسعه موتورهای جستجو بخشی جدایی‌ناپذیر از سئو بوده است. در روزهای آغازین اینترنت، موتورهای جستجو به شدت به عوامل داخلی صفحه مانند متا تگ‌ها و چگالی کلمات کلیدی متکی بودند تا ارتباط یک صفحه وب را با عبارت جستجو شده تعیین کنند. بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت استفاده از سایت‌هایی که مرتبط با زمینۀ کاری شما هستند، نتیجه و بازدهی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. اگر محتوای شما نتواند مخاطب را درگیر کند، تاثیری در رشدتان نخواهد داشت. شبکه‌های فضای مجازی موجب ایجاد تحولی عظیم در بازاریابی شده‌اند و می‌توانند تبلیغ کننده‌هایی عالی برای محتوای سایت شما باشند. اگر در فضای مجازی فعال نیستید قطعا به برند و سایت خود ضربه خواهید زد.

یک لینک dofollow سیگنال های pagerank را ارسال می کند ولی nofollow این کار را انجام نمی دهد. لینک سازی مصنوعی یعنی اینکه ما لینک های خود را به صورت دستی انجام دهیم و برای این کار از نرم افزار های موجود استفاده کنیم . اگر گوگل متوجه لینک گذاری شما به صورت دستی و یا همان مصنوعی شود شما را در آن کلمه مورد نظر از نتایج خود حذف خواهد کرد و یا سایت شما را پنالتی میکند .

در ادامه برای شما فاکتورهایی را آورده‌ایم که روی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارند. وب سایت‌ها و لینک‌هایی که شما به آن‌ها اضافه می‌کنید با استفاده از برنامه نویسی و زبان‌های کدنویسی ساخته می‌شوند. معمولا این وب سایت‌ها با ترکیب HTML، CSS و زبان‌های دیگر ایجاد می‌شوند. HTML به شما کمک می‌کند تا به وب سایت خود تصویر، متن‌های طراحی شده و بسیاری از جزئیات دیگر را اضافه کنید. این قابلیت یک طریقه لینک سازی خارجی محبوب برای بسیاری از افراد در حوزه‌ی سئو است.

  • تصور عموم این است که لینک سازی برای رقباء ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد ولی این موضوع صحت ندارد و اینکار موجب بالابردن سطح صفحه شما نیز خواهد شد.
  • با شناسایی چنین محتواهایی با مسئولان آن‌ها، ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی خود از آن‌ها بخواهید که به شما بک‌لینک بدهند.
  • لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.
  • سپس می‌توانید از ابزار Broken Link Builder کمک بگیرید تا لینک‌های خود را اصلاح و پروفایل لینک خود را دوباره محبوب کنید.

اگر اعتبار و ارزش سایت شما افزایش یابد، درواقع نزد گوگل عزیزتر می‌شوید و رتبۀ سئوی سایت شما بهبود می‌یابد. درنتیجه می‌توان گفت در صفحۀ نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید. ممکن است در یک دوره بیش از 800 لینک سایت شما را ارجاع کنند، اما پس از 30 یا 60 روز خیلی از آن‌ها دیگر از بین رفته باشند. همچنین در صورتی که در وبلاگ‌های دیگر مشارکت داشته باشید و در شبکه‌های مجازی فعالیت کنید، به طور مداوم به لینک‌های شما افزوده خواهد شد. از آنجایی که شما دیگر وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبری که شما را لینک می‌کنند را تحت کنترل ندارید، ممکن است به راحتی شما را از پست یا صفحه منبع خود حذف کنند. برای اینکه از این موضوع اطلاع داشته باشید می‌توانید از سایت‌هایی مانند Monitorbacklinks.com و majestic.com استفاده کنید.

یکی از مالکان گوگل، LarryPage، یک الگوریتم به نام PageRank به وجود آورد تا گوگل بتواند از آن استفاده کند و کیفیت یک صفحه را تا حدودی مطابق تعداد لینک‌هایی که به مقصد آن وجود دارند یا همان external linkها مشخص کند. این معیار بعدها تبدیل به بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی گوگل و سیگنالی قوی در این زمینه شد، زیرا روشی بسیار عالی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود. این معیار بسیار موثر بود، زیرا طبق این ایده به وجود آمده بود که هر external link به معنی یک رای اعتماد برای آن سایت یا صفحه است.

انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد. شما می‌توانید با ابزارهایی مثل moz و ahrefs لینک‌های خارجی رقبای خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید.

  • یکی دیگر از روش‌های انجام لینک سازی خارجی، گذاشتن کامنت برای سایت‌های مختلف است.
  • رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی بسیار تاثیر گذار است و وب سایت شما میتواند چند صفحه جلوتر از سایت های رقبا قرار دهد.
  • فرق لینک سازی خارجی با لینک سازی داخلی در این است که یک لینک خارجی فرد را به دامنه یا وب سایت دیگری منتقل می‌کند، در حالی که لینک داخلی کاربر را به صفحه‌ی دیگری از خود سایت شما هدایت می‌کند.

موتورهای جستجو هم به همین ترتیب لینک‌های خارجی را اعتبارسنجی می‌کنند؛ یعنی سایت‌هایی که از سایت‌های معتبر‌تری لینک دارند، رتبه‌های بهتری هم در نتایج موتور جستجو به دست می‌آورند. با این روش همه صفحاتی که کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشند به یک صفحه هدف لینک خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. افراد زیادی تصور می‌کنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

اگر می‌خواهید اصول برندینگ را از زبان دیوید آکر بشنوید، این مقاله برای شماست. ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید.

البته باید مراقب باشید بیش از حد از انکرتکست‌های یکسان استفاده نکنید. گوگل الگوریتم پنگوئن را برای چنین مواقعی راه‌اندازی کرده است تا مانع از روش‌های سئوی کلاه سیاه و تکثیر ربات‌گونه‌ی لینک‌ها شود. ۱- سعی کنید به صفحاتی از سایتتان که محبوبیت زیادی دارند، لینک بدهید. همچنین، معیارهایی که در ادامه می‌آوریم را نیز در نظر داشته باشید.

مثلا یک سایت طراحی سایت که در زمینه ی برنامه نویسی وب فعالیت میکند نباید تمام صفحات خود را با کلمه کلیدی طراحی سایت محتوا گذاری کند , بلکه باید با عنوان های مختلف محتوای خود را با کلمات کلیدی مشابه ارائه بدهد . اینکه مثلا شما 10 صفحه راجب طراحی سایت ایجاد کنید نه تنها به سئو سایت شما کمک نمیکند بلکه باعث کاهش و افت شدید رتبه سایت سفارش بک لینک شما میشود. در سئو و بهینه سازی وبسایت لینک سازی یک فاکتور اساسی و بسیار مهم میباشد که با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی میتوانید وبسایت خود را برای برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید. با  سئو داخلی (on page Seo) با  و سئو خارجی (off page seo )  میتوانیم یک سایت را کامل برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید .

سایت های مختلفی وجود دارد که مرتبط با کسب و کار شما است و شما می توانید به صورت رایگان در آن ها به معرفی محصولات، خدمات، مقالات و… کسب و کارتان بپردازید و به عنوان مهمان پست هایی را به اشتراک بگذارید. اگر سایتی نگران استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی است و قصد دارد تا از مجازات گوگل جلوگیری کند، از این روش به عنوان بخشی از استراتژی SEO استفاده می‌کند. این روش معمولی برای سایت‌های معتبر استفاده می‌شود که تمایل دارند لینک‌های خارجی زیادی در سایت خود داشته باشند. نکته این است که نباید از nofollow برای لینک‌های داخلی استفاده کنید. تا اینجا کمی با لینک سازی خارجی آشنا شدید و در ادامه قصد داریم به آموزش لینک سازی خارجی بپردازیم تا به صورت کامل برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی خارجی را به صورت کامل انجام دهید.

برای این منظور، ابتدا تعریفی از External Link ارائه کرده و در ادامه، مزایا، اصول و استراتژی‌های ساخت آن را شرح می‌دهیم. در پایان این مقاله، به‌خوبی می‌توانید یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سئو سایت‌تان را به کار ببندید. شما می‌توانید در تبادل نظرهایی که توسط وب سایت‌های مختلف، ارائه می‌شود شرکت کنید و با معرفی خودتان و کسب‌وکارتان، لینک‌های طبیعی حرفه‌ای را به سمت وب سایت‌تان روانه کنید. لطفا گیج نشوید، این نوع لینک سازی مفهوم سخت و پیچیده‌‌ای نیست و قرار است به صورت کامل در این مقاله با آن آشنا شوید.

از سوی دیگر، اگر لینک سایت شما در محتوای دیگر سایت‌ها قرار گیرد، به موتورهای جستجو می‌گوید که مطلب شما مفید و باکیفیت است، چراکه معمولا محتواهای باکیفیت هستند که لینک دریافت می‌کنند. این کار، همچنین به درک ماهیت موضوع محتوای شما توسط گوگل نیز کمک می‌کند. در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر سئو خارجی است که وب‌مستران به آن توجه ویژه دارند.

معیار بالا برای دامنه کلی وبسایت است.اما Page Authority برای اعتبار یک صفحه از دامنه کلی وبسایت است که به صورت کمی بین ١ تا ١٠٠ اندازه گیری میشود. همواره برای جایگزین کردن لینک‌های ازبین رفته آن‌ها را بررسی کنید. اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید. می‌توانید پاسخ سوالاتی که مطرح شده را در یک مطلب در سایت خود توضیح داده و لینک آن را در فروم قرار دهید. بدین شکل کلیک و ترافیک از بک‌لینک خود خواهید داشت و این قدرت بک‌لینک شما را بهبود می‌‌بخشد.

حرفه‌ی سئو وب سایت و لینک‌سازی همیشه در حال تغییر هستند و امروزه اهمیت لینک سازی با کیفیت، از همیشه بیشتر است. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند لینک‌های خارجی را تشخیص داده و آن‌ها را مدیریت کنند. ما در ادامه آموزش لینک سازی خارجی به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. لینک‌سازی خارجی یا بک لینک، شامل لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما داده می‌شوند.

وقتی که یک پیوند داخلی ایجاد میکنین، در حال پیوند دادن به یک URL در وب سایت خودتون هستین. و یا همچپنین شما لینک یک وبسایت را درون وبسایت خود قرار بدهید , یک لینک خارجی محسوب میشود . ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعه‌های مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند. برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید.

یکی لینک‌های outbound و دیگری inbound که به آن بک لینک نیز می‌گویند. تنها تفاوتی که میان این دو نوع لینک می‌توان پیدا کرد، مربوط به دامنه آن‌ها می‌شود. بهترین نوع لینک خارجی وقتی است که یک وب‌سایت به صورت خودکار و بدون تلاش خاصی از سمت شما، به یکی از صفحات وب‌سایتتان لینک می‌دهد. همچنین این موضوع نیز مهم است که لینک های شما دو طرفه و به صورت تبادلی نباشند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما